EK har udarbejdet et kvalitetstyringssystem til udfærdigelse af sagsrelaterede kvalitetsikringsplaner. Systemet sikrer, at den korrekte ydelse leveres i den korrekte kvalitet, og at det dokumenteres.

Korrekt ydelse i korrekt kvalitet defineres i EK således:
EK leverer det produkt, som kunden har købt, og produktet afleveres i god håndværksmæssig udførelse uden fejl og mangler.

Heri ligger:

  • EK overholder gældende lovgivning
  • EK vil til stadighed sikre kvaliteten af det udførte arbejde
  • EK evaluerer løbende kvaliteten af det udførte arbejde
  • EK's kvalitetspolitik er kendt og efterleves af alle medarbejdere
  • EK's kvalitetspolitik og -håndbog evalueres og udvikles løbende
  • EK afsætter de nødvendige ressourcer til kvalitetssikring
  • EK dokumenterer kvalitetssikring


  • Opfyldelsen af EK's kvalitetspolitik sikres ved:

  • tæt dialog med kunden, således at der arbejdes ud fra en fælles målsætning
  • at sige fra over for utilfredsstillende kvalitet
  • at der ikke er fejl og mangler i afleverede entrepriser, og i tilfælde heraf, at disse afhjælpes hurtigst muligt
  • løbende udvikling af kvalitetshåndbogen i henhold til lovmæssige krav, vor omverden og vor egen organisation
  • efteruddannelse af medarbejderne for at sikre, at alle arbejdsopgaver udføres i henhold til EK's kvalitetspolitik
  • at leverandører, rådgivere og underentreprenører anvender et dokumenteret kvalitetsstyringssystem, der lever op til vore krav
  • at kvalitetsarbejdet kan dokumenteres


  • EK's kvalitetspolitik er gældende for alle aktiviteter i EK-koncernen.

    Læs mere om vores miljøpolitik eller arbejdsmiljøpolitik